STRETCH

984 Kişi İnceledi
0 Kişi Kaydetti
S

Bir seçim penceresi veya çokgen tarafından çaprazlanan nesneleri uzatır.

 Bulmak

Kısmen bir geçiş penceresi tarafından çevrelenen nesneler gerilir. Geçiş penceresi içinde tamamen çevrelenen veya tek tek seçilen nesneler, gerdirilmek yerine taşınır. Daireler, elipsler ve bloklar gibi bazı nesne türleri uzatılamaz.

Aşağıdaki istemler görüntülenir.

Nesneleri seçin

Uzatmak istediğiniz nesnenin bölümünü belirtir. cpoligon seçeneğini veya geçiş nesnesi seçim yöntemini kullanın. Seçim tamamlandığında Enter’a basın.

STRETCH, yalnızca geçiş seçiminin içinde yer alan köşeleri ve bitiş noktalarını hareket ettirerek dışarıdakileri değiştirmeden bırakır. STRETCH, 3B katıları, çoklu çizgi genişliğini, tanjantı veya eğri uydurma bilgilerini değiştirmez.

Taban Noktası

Uzatmanın ofsetinin hesaplandığı temel noktayı belirtir. Bu taban noktası, gerdirilen alanın dışında olabilir.

ikinci nokta
Uzatmanın mesafesini ve yönünü tanımlayan ikinci bir noktayı belirtir. Bu noktanın taban noktasından uzaklığı ve yönü, nesnenin seçilen bölümlerinin ne kadar ve hangi yönde gerileceğini tanımlar.

İlk noktayı yer değiştirme olarak kullan
Uzatma mesafesi ve yönünün çizimde 0,0,0 koordinatlarından belirttiğiniz taban noktasının mesafesine ve yönüne bağlı olacağını belirtir.

Yer değiştirme

Uzatmanın göreli mesafesini ve yönünü belirtir.

  • Geçerli konumdan göreli mesafeye dayalı bir yer değiştirme ayarlamak için mesafeleri X,Y, Z biçiminde girin. Örneğin, seçimi orijinal noktadan X ekseni boyunca 5 birim ve Y ekseni boyunca 4 birim olan bir noktaya genişletmek için 5,4,0 girin.
  • Çizimdeki 0,0,0 koordinatlarından uzaklığa ve yöne göre yer değiştirmeyi ayarlamak için çizim alanındaki bir konumu tıklayın. Örneğin, seçimi geçerli konumundan X ekseni boyunca 1 birim ve Y ekseni boyunca 2 birim olan bir noktaya genişletmek için 1,2,0’daki bir noktayı tıklayın.

Yorum Yapın