FILLET

869 Kişi İnceledi
0 Kişi Kaydetti
F

İki 2B nesnenin kenarlarını veya bir 3B katının bitişik yüzlerini yuvarlar veya radyuslar.

Yuvarlak veya filllet

  • iki 2B nesne arasında teğet oluşturulan bir yay.
  • bir 3B katı üzerinde iki yüzey veya bitişik yüzler arasında kavisli bir geçiş.

Bu örnekte, yayın uç noktalarını karşılamak için kırpılan seçili çizgilere teğet bir yay oluşturulur.

2B Fillet Oluşturun

Aynı veya farklı nesne tiplerinden iki nesne arasında bir yuvarlak veya radyus oluşturulabilir: 2B çoklu çizgiler, yaylar, daireler, elipsler, eliptik yaylar, çizgiler, ışınlar, eğri çizgiler ve x çizgileri.

Seçilen iki nesne aynı katmandaysa, tanımlanan yay o katmanda oluşturulur. Aksi takdirde, yay geçerli katmanda oluşturulur. Katman, renk ve çizgi tipi dahil olmak üzere nesne özelliklerini etkiler.

2B radyus oluşturulurken aşağıdaki istemler görüntülenir.

İlk Nesne

Yuvarlamayı tanımlamak için iki nesneden ilkini veya 2B çoklu çizginin ilk çizgi parçasını seçin.

Köşeyi uygulamak için ikinci nesne veya shift-select

Radyusu tanımlamak için 2B çoklu çizginin ikinci nesnesini veya çizgi parçasını seçin.

Seçili nesneleri keskin bir köşe oluşturacak şekilde genişletmek veya kırpmak için 2B çoklu çizginin ikinci nesnesini veya çizgi parçasını seçmeden önce Shift tuşunu da basılı tutabilirsiniz. Shift basılı tutulurken, geçerli radyus yarıçapı değerine geçici bir sıfır değeri atanır.

Seçilen nesneler bir 2B çoklu çizginin düz çizgi parçalarıysa, çizgi parçaları birbirine bitişik olabilir veya bir başka parça ile ayrılabilir. Seçilen segmentler bir segment ile ayrıldığında, onları ayıran segment kaldırılır ve fileto ile değiştirilir.

Oluşturulan yayın yönü ve uzunluğu, nesneleri seçmek için seçilen noktalar tarafından belirlenir. Her zaman radyusun uç noktalarının çizilmesini istediğiniz yere en yakın nesneyi seçin.

Bir daire seçildiğinde daire kırpılmaz; çizilen fillet daireyi düzgün bir şekilde karşılar.

Not: Tek tek nesnelerle tanımlanan tarama sınırına bir radyus veya yuvarlak eklemek, tarama ilişkilendirilebilirliğinin kaldırılmasıyla sonuçlanır. Tarama sınırı bir çoklu çizgiden tanımlanmışsa, ilişkilendirilebilirlik korunur.

Geri alma

Komuttaki önceki eylemi tersine çevirir.

çoklu çizgi

İki düz çizgi parçasının buluştuğu 2B çoklu çizginin her tepe noktasına bir radyus ekler. Kırpma seçeneği Kırpma Yok olarak ayarlanmadıkça, radyuslar çoklu çizginin yeni segmentleri haline gelir.

2B çoklu çizgiyi seçin

Her tepe noktasına radyus eklemek için 2B çoklu çizgiyi seçin.

Bir yay parçası iki düz çizgi parçasını ayırırsa, yay parçası çıkarılır ve radyus ile değiştirilir.

Not: Radyus yarıçapına uyum sağlamak için çok kısa olan çizgi parçaları değiştirilmez.

yarıçap

Sonraki radyuslar için yarıçapı ayarlar; bu değeri değiştirmek mevcut filetoları etkilemez.

Not: Keskin bir köşe oluşturmak için sıfır yarıçap değeri kullanılabilir. Bir 2B çoklu çizginin iki çizgisini, ışınlarını, x çizgilerini veya çizgi parçalarını sıfır yarıçaplı bir şekilde doldurmak, nesneleri kesişecek şekilde uzatır veya kırpar.

kırp

Seçilen nesnelerin radyusun uç noktalarını karşılayacak şekilde kırpılıp kırpılmayacağını kontrol eder.

  • kırp. Seçilen nesneler veya çizgi parçaları, radyusun uç noktalarını karşılamak için kırpılır.
  • Trim yok. Radyus eklenmeden önce seçili nesneler veya çizgi parçaları kırpılmaz.

Mevcut değer, TRIMMODE sistem değişkeninde saklanır.

çoklu

Birden fazla nesne kümesinin yuvarlanmasına izin verir.

3B Filetolar Oluşturun (AutoCAD LT’de mevcut değildir)

3B katı veya yüzeyin kenarı boyunca bir fileto eklenebilir. Bir radyusu tanımlamak için ilk nesneyi seçmeniz istendiğinde, bir 3B katının veya yüzeyin kenarını seçin.

Not: Bir ağ nesnesi seçerseniz, ağı bir 3B katıya veya yüzeye dönüştürmeyi seçebilir ve işleme devam edebilirsiniz.

3B katı veya yüzeyin kenarını seçtikten sonra aşağıdaki istemler görüntülenir.

Köşe

3B katının kenarı seçildiğinde, radyus için birden çok kenar seçebilirsiniz. Seçimi bitirmek için Enter’a basın.

Bir kutunun köşesini oluşturmak için bir tepe noktasında birleşen üç veya daha fazla kenar seçerseniz, üç olay radyusu aynı yarıçapa sahipse, tepe noktaları bir kürenin parçasını oluşturmak üzere karıştırılır.

Zincir

Zincir seçimi adı verilen tek kenarlı ve sıralı teğet kenarlar arasında seçim modunu değiştirir .

Örneğin, bir 3B katının kenarı boyunca bir kenar seçerseniz, seçilen kenara dokunan teğet kenarlar seçilir.

  • Kenar Zinciri. Sıralı teğet kenar seçim modunu etkinleştirir.
  • Köşe. Tek kenarlı seçim modunu etkinleştirir.
Döngü

3B katı veya yüzeyin yüzündeki bir kenar döngüsünü belirtir.

Örneğin, bir 3B katı kutunun üstünde bir kenar seçerseniz, kutunun üst kısmındaki diğer tüm teğet kenarlar seçilir.

Herhangi bir kenar için iki olası döngü vardır. Bir döngü kenarı seçtikten sonra, mevcut seçimi kabul etmeniz veya bitişik döngüyü seçmeniz istenir.

  • Kabul. Geçerli döngünün kenarlarını seçer.
  • Sonraki. Bitişik döngünün kenarlarını seçer.

yarıçap

Radyusun yarıçapını ayarlar.

İfade

Radyus yarıçapını matematiksel bir ifadeyle kontrol eder.

İzin verilen operatörlerin ve işlevlerin bir listesi için Parametre Yöneticisi ile Geometriyi Kontrol Etme Hakkında bölümüne bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please support us by disabling these ads blocker.

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO